18 mars 2013

Jobbläget..

Har sökt tre jobb, idag blev jag uppringd för jobbintervju och eftersom detta var ett somamrjobb med start i slutet på maj och slut efter bf så kände jag att jag ville informera om läget. Hon lät lite tveksam då, men sa såklart ingenting.
Jag tycker att det är grymt svårt att söka jobb, för jag vill gärna vara kvar där tills i mitten på juli.
Är det en bra tanke att ta ledig inför förlossning en månad innan så man hinner ta sommar med grabbarna och umgås med dem? Förbereda dem inför litens ankomst..
Alltså, jag vet INTE hur jag ska tänka. Någon sorts planering måste man ju ha, och dessutom vill dagis ha reda på hur barnen ska vara lediga under sommaren. Senast 5e april! Och vi vet ju inte hur det ser ut, så länge jag är arbetslös så kan jag ju vara hemma med dem. Att det ska vara så svårt!
Det var i alla fall en telefonintervju och hon skulle höra av sig vidare om jag blev en utvald, så vi får väl se. Det var ju inte kört än i alla fall.


Är det någon som har tips på hur man kan planera? Man vet ju inte heller hur kroppen hänger med, hur stor jag blir denna gång osv.

Inga kommentarer: