1 nov. 2010

Hmm..

På senaste tiden har jag hört mycket snack om att vara dålig förälder. Inte riktat mot mig, men att andra föräldrar fått det riktat mot sig. Jag fattar inte grejen? Har människor verkligen så lite till liv att de ens orkar klaga på att man lämnar bort sitt barn en natt till en nära anhörig, t ex mormor/farmor. Jag VET att när man skaffat barn så har man ett enormt ansvar, MEN är det så jäkla fel att mormor/farmor hjälper till? Ska man behöva försvara sig för att man har hjälp? Ska man behöva känna att man är en dålig förälder? Jag uppskattar verkligen att mina föräldrar hjälper till så mycket som de gör, de är ju inte alla som har den möjligheten kanske pga avstånd eller annat.

Det är nog mycket här i världen som man aldrig riktigt kommer förstå sig på..
.. även människor.

1 kommentar:

Paulina sa...

om min mamma var lika go som dig, hade jag varit tillfreds och lycklig. Du gör ett jävligt bra jobb med dina barn och jag har aldrig tvivlat på dig.