10 aug. 2010

Fel?

Jag undrar ibland vad jag gör för fel, grabbarna är så ledsna.. Nästan hela dagarna!
Jag matar, byter, rapar, gosar och gullar och ändå smågnäller de nästan hela tiden, men oftast så gallskriker de. Känner faktiskt att det är lite kolik varning.. Men det ska jag inte säga, för jag vill inte att ni som har barn som verkligen skriker konstant ska ta illa upp. Men det är jätte tufft när båda är ledsna och gråter mest hela dagarna och jag aldrig hinner vila, blir cirka fem - sex timmars sömn och sen är vi igång från sju - åtta på morgonen och oftast hela dagarna till tolv - ett.. Och jag börjar bli lite trött. Mamma är underbar avlastning och jag säger det än en gång, utan henne skulle jag gå under!!

Så nu ska jag sova medans jag kan, även om jag bara kanske får sova en timme eftersom det var längesen Noel åt nu.

2 kommentarer:

SandraMadeleneJohansson sa...

Du är ännu duktigare som är så ung och har två små :)

Jag önskar att jag kunde hjälpa dig. Precis som du själv skriver så tycker jag att det verkar som att du gör allt du kan och ändå så är pojkarna missnöjda lite för ofta.

Det kanske är kolik, jag vet inte men prata med BVC om det. Har du gjort det?

Våra pojkar är ju väldigt lugna och nöjda. Jag har ju varit väldigt noga med att lära dom att vara själva, eller med varandra för själva är dom ju aldrig ;) Enda sen dom kom så har dom fått lära sig att ligga tillsammans i sängen, babysitter, golvet, vagnen m.m. utan att vi är med hela tiden. Kanske har det påverkat våra pojkar, jag vet inte... Jag har gjort så just av den anledningen att jag visste att jag skulle bli själv med pojkarna under veckorna och då inte skulle ha tid eller ork att vara med dom jämt.

Jag har heller inte burit runt på dom speciellt mycket, sp klart jag har burit på dom men inte i dör mycket i onödan liksom. Vi har myst på andra sätt.

Jag vet inte hur ni har gjort men dom kanske är bortskämda av mycket mys ifrån er och därför blir ledsen så fort ni lämnar dom ? Bara en fundering...

Men prata med BVC om du är orolig för kolik. Du måste ju få vara ifred emellanåt för att hinna med annat och för att ladda batterierna.

Kram!

mariana sa...

som jag skrev förut så går dom igenom 27 faser eller något innan dom fyller 1 år, och varje gång dom kommer in i en ny fas så blir dom gnälliga, äter och sover dåligt och vill hela tiden ha uppmärksamhet. Efter att ha läst den boken (småbarn växer) så lärde jag mig betydligt mer och nu när man förstår så känns det inte lika jobbigt :)