10 aug. 2010

Efterrätt.

Igår kväll var jag så sugen på något, men inte godis så jag åkte och handlade lite! Receptet hämtade jag från LCHF kokboken :-)

Du behöver: ett paket med frysta hallon/blåbär eller vad du nu kan tänkas vilja ha
70% choklad, fast vill du att det ska vara sötare så är det bara att köpa ljusare,
och en 3 dl vispgrädde.

Ställ ugnen på 250 grader.
Tabben jag gjorde med min förvirrade hjärna var att inte tina upp bären först, men det kan du alltså göra i mikron. Lägg det sedan i en form ( som givetvis klarar av ugnsvärmen ) och riv chokladen över, ställ in det i ugnen och låt det stå så att chokladen bara blir en hinna över bären. Låt det stelna lite, men låt det inte bli kallt. Vispa grädden, och förhoppningsvis har den stått kall så att det blir en himla god blandning av varmt och kallt!


Supergott och något som passar bra även som efterrätt!

Inga kommentarer: