20 apr. 2013

Lördag..

Ja, en trött människa nu trots att jag somnade halv åtta igår. Vaknade bara för att hämta vatten och somnade sen om igen. Fyra i natt ropade Leon på mig från undervåningen (?!) och väckte samtidigt Noel som låg i sin egen säng än.
Noel blev helt djävulens hysterisk och bara skrek åt mig. Jag blir knäpp på hans utbrott!!
Strax efter halv sex somnade Leon i alla fall medans Noel låg vaken. Jag somnade igen för jag var helt slut, konstigt nog!
Halv nio vaknade jag sen av att Leon varit i skafferiet och hämtat godispåsar som han så snällt bjöd Noel.. Suck!
Men de gick ner och Toffe och jag kunde ligga och dra oss en stund.
Annars så misstänker jag att tröttheten beror på en sjuk jäkla treårstrots och graviditeten. Jag håller på att kräkas ibland när grabbarna håller på. Vill bara gråta.
Idag när vi tog en liten promenad med Mickis, Tomas, Theo och Alvin till Ica så ville de gå hem eftersom de åt glass. Och det är som att de ta mig tusan har en PROPP i öronen. När jag sa att de skulle stanna för att det kommer en väg så skrattar de och springer bara. Och jag blir så arg, och fick dessutom springa. Några få meter men det känns verkligen som att jag ska delas på mitten.
Avskyyyr när de inte lyssnar, så många tillfällen om dagen som man behöver bli riktigt arg. Avskyr att vara arg!!
Till något helt annat så var jag in på Lindex och tittade på en klänning till vigseln. Jag hatar provhytter, inte så farligt för den växande kroppen.. Men för vinklarna!! Fyyy! Jag tyckte om klänningen men inte så att den kändes klockren. Ska kolla på H&M som öppnar i Söderhamn nästa vecka, kanske finns det mer där. Eller på Hollywood. Vi får se! Tror inte jag vill köpa en på nätet trots allt, och det är så svårt att veta 9 veckor i förväg hur stor magen blir. Känner mig som sagt väldigt stor redan..
Vi får se, ska väl försöka laga lite mat nu och sen dega i soffan resten av kvällen!

1 kommentar:

Matilda sa...

Du får köpa två klänningar, i fall magen exploderar :))