10 mars 2013

Dunkla rum

Ja, efter den där jävla städningen så sitter man här. Känner sig nästan lite tom.
Lars Winnerbäck - Dunkla rum, låten som tar mig tillbaka till tidiga tonåren. Nätterna i stugan med tjejgänget med Dunkla rum på repeat hela natten och hela själen full med ångest. Den gör mig så ledsen och ändå njuter jag av sinnesstämningen, jag behöver ledsen musik när jag är ledsen. Glad musik behöver jag när jag är glad, är jag ledsen så tycker jag bara att glad musik är patetisk och vice versa.
Två knäckebröd med leverpastej och ett glas mjölk i ensamheten vid köksbordet, har liksom varit ensam idag.. Fast vi haft folk omkring oss i princip hela dagen. Men ensam med mina tankar och jag har känt mig förvirrad hela dagen. Det slår om så fort.
Nu ska jag i alla fall äta en smörgås till och ta en dusch. Sen ska jag nog gråta över min onda rygg, hyllaa vetekudden ikväll!!

1 kommentar:

Anonym sa...

samma här, är man ledsen funkar ledsam musik (ledsna minnen...) bäst. Man måste få komma i stämning och verkligen vara ledsen, sen känns det ju mycket bättre.
//Hannah