16 feb. 2013

Allergisk mot blod..

Nej det är klart jag inte är! Men jag är hysteriskt spruträdd och blir riktigt dålig när jag ser blod. När pojkarna gjort illa sig så har jag nästan svimmat, när Noel för någon vecka sen ramlade och fick ett rejält hack.. Det blir ju så mycket värre i munnen och det var blod runt hela munnen, lite på tröjan och på hans hand.. Och på min!!
Hade inte Mickis kommit så hade jag tuppat av, jag kunde helt enkelt inte..
Därför har jag, när jag ska ta blodprov i armen, verkligen granskat mina armveck (bara att titta på blodådrorna kan göra mig dissy) och hittat en riktigt fin åder. Detta påpekar jag alltid på en gång när det är dags för blod. Och jag vet för guds skull att det inte gör ont men ofta så är den som tar proverna vääldigt tyst så jag hinner tänka på blodet som försvinner. En av de senaste gångerna som jag tog blodprov så svimmade jag när hon tog ur nålen, ha ha!
Människor tycker att jag är löjlig men ärligt talat så vet jag inte hur jag ska kunna rå för det.
Ett stick i fingret kan räcka för att göra mig dålig ibland, inte för smärtans skull, utan bara för blodets skull.
Inlägget appropå Melodifestivalen... Eller?
Nyduschad och redo i alla fall!

Inga kommentarer: