1 aug. 2012

Så tråkigt!

I jobbet har det ofta blivit att man kommer att prata om barn, jag berättar gärna stolt om mina fina tvillingkillar och reaktionen jag möter är: gud vad jobbigt!
Det har varit hårslitande stunder ibland men jag kan garantera att en del föräldrar haft det värre med ett barn!!
Tycker det är så jäkla tråkigt när "nygravida" tjejer är så oroliga över att det ska vara tvillingar.
Idag fick jag till och med höra en som aa att hon skulle tagit bort om det visade sig vara två ( hon kanske faktiskt inte skulle gjort det men bara tanken!!)
Jag kan säga att tvillingar är en GUDAGÅVA! Det bästa som någonsin hänt mig!
Jag var så ung när vi fick reda på graviditeten, bara 17 år, så det var faktiskt så att vi pratade om abort (eftersom vi inte hade framtiden säkrad och var rädda för att sätta ett barn till den osäkerheten) MEN i samma sekund jag såg att det var två så var det inget snack om saken.
Det var så heligt!
Och jo, skulle vi bli gravida med tvillingar igen så skulle jag älska det!! Det är sanningen!
Kanske kan man inte förstå tjusningen med tvillingar innan man upplevt det själv. Tråkig uppfattning folk har i alla fall.

Inga kommentarer: