9 okt. 2011

Ojoj!

Igår åkte vi till barnens mormor och morfar efter som gubben fyllde 40 år. Vi tog en promenad i skogen och fikade lite. Upptäckte där nere att det var punka, så blev ett däckbyte. Jag tog vår bil och Toffe tog mammas, som vi ska låna, men vi hann inte ens till Skottlanda innan även nästa däck hade punktering! Så Toffe fick åka tillbaka och hämta ett tredje däck innan vi kunde fortsätta hem. På väg hem låg vi bakom en person som inte skulle sitta bakom ratten, av vilken anledning vet vi inte. Vinglade fram och tillbaka över vägen och stundvis körde personen jättefort för att i andra stunden köra lagligt. Så vi åkte efter och Toffe, som åkte i bilen framför, ringde polisen. Så efter vårt detektivarbete åkte vi hemåt igen.
Spontant, som det mesta i vårat liv, bestämde vi oss för att börja måla om hallen. Men tjollaaahoppen vad dumt!!! Hahaha, vi var så trötta på att skrapa väv efter ett tag. Men vi hann klart nu till kvällen. Ska hämta ut nya, fina, vita lister bara så. Dessutom ska en vägg göras med eget 'mönster', jag som är så himla ambitiös. Naat!
Tycker om vår nya stationsklocka också, men behöver fylla väggarna lite innan jag är nöjd.
I övriga hallen har vi dessutom lämnat den whitepearl'ade' panelen och ska sätta upp en mönstrad tapet istället.
Mycket snack nu!

Köpt sackosäckar till barnen i alla fall, de uppskattas verkligen och jag är glad över inköpet!

Nu ska jag verkligen ta natten för imorgon är det dags att kliva upp tidigt igen. Dusch är ett måste innan jag åker till jobbet!!!

God natt




1 kommentar:

SandraMadeleneJohansson sa...

Jag vill också ha sackosäckar till pojkarna, ser ut som att era gossar gillar dom! Är dom från Jysk? :)