28 juli 2011

Dan före dan..

Japp, imorgon kommer barnens mormor och hämtar dem efter hon slutat jobba och tar dem med till landet. Söndag kommer grabbar hem igen. Man funderar ju på vad man ska göra, men vi har egentligen massor att göra. Och Boda Borg, då :)
Skönt att vara barnledig utan att ha en fest inplanerad så att man inte slänger bort tiden på det. Nu kommer vi förhoppningsvis få allt det där gjort som vi aldrig får annars. Behandla barbordet i köket t ex.

Natten var inte så bra. Jag klev upp ganska tidigt igår och hann aldrig vila samtidigt som grabbarna eftersom jag var hos läkaren. Igår kväll skrek Noel när han skulle sova. Som en GALNING!!!
När han väl somnat var jag så trött att jag smågrät över saker som var fel, men eftersom det var nybäddat så var jag tvungen att duscha först. Sen skulle Toffe ha massage mitt upp i allt, dessutom ville han ha sällskap i köket för att han var hungrig. Någon gång runt tolv somnade jag nog, men vid ett var jag uppe och nästan hostade lungorna ur mig! Vid två drog båda grabbarna igång att skrika. Noel sådär otröstligt igen. Toffe vaknade och var otrevlig dessutom var det stekhett i sovrummet så jag tog med mig pojkarna ut i soffan och vi la oss under fläkten en stund. Det hjälpte verkligen eftersom vi alla tre somnat i nästan två timmar, så vid fyra kunde jag lägga dem i sina sängar för att sedan krypa ner själv.
Idag är tanken att vi ska vara ute mycket, men jag väntar tills de vilar första gången och ätit lite lunch. Så att de är mätta och nöjda. Å andra sidan så är de alltid ganska nöjda om de får röja järnet utomhus.

Just nu springer Noel och skriker och är ledsen men jag förstår inte varför. Han har blivit en liten skrikare på sistone.

Inga kommentarer: