17 juni 2011

Sovrummet, husets färgklick.

Ja, tyvärr kommer det inga bilder. Och givetvis har jag glömt att ta före / efter bilder men det var ju inte direkt något ovanligt.
Efter mina föräldrar har sovrummet varit grönt med en vit fondvägg. På fondväggen har det varit små rosa blommor. Det här var jättefint, men inte alls min och Toffes "stil" och vi vill ju gärna att sovrummet ska vara en bra plats som vi trivs i.
På något sätt har resten av huset blivit ljust, hallen har ju vita väggar och även vitt trätak.
Köket målade vi ju vita väggar och svarta luckor, och i vardagsrummet är det ljust ljust gult (kanske mer creme färgat ) och med svarta hyllor osv. Gästrummet har vita väggar med en fondvägg som bryter med svart mönster och även svarta hyllor där. Man skulle ju kunna säga att vårt hus går i svart och vit.. Vi har velat haft så ljust som möjligt, och sen är det ju snyggt att bryta av med svarta detaljer. Även sovrummet klurade vi på vitt, men när jag stod på ÖB så blev jag så trött på allt ljust så rött blev det. Det är alltså husets färgklick, och det gör mig glad. Jag har för mig att jag hört att rött är en energigivande färg, förhoppningsvis är det så också då.
Här inne kommer det bli vita detaljer, vita lister osv. Ska åka ner till Gottbol och leta i ladan och se om jag hittar gamla fönsterramar för då ska jag slipa och måla dem lite och använda dem som lite annorlunda fotoramar. Jag hoppas att det blir bra, och att vi kommer trivas bra i färgklicken ;)

Inga kommentarer: