23 juni 2011

Njuta av livet..

Igår var jag helt tom på känslor, jag vet inte om jag kände något. Jag gick runt i ett vaakum och det var riktigt... obehagligt, får jag nog använda. Spenderade i alla fall förmiddagen i soffan, vid tio klädde vi på oss och vid elva blev det gröt och sen gick vi ut på promenad. Blev bara en kort en eftersom jag hade tänkt mig en längre senare under dagen, men allt kan ju inte alltid bli som man tänkt sig. Tog bilen ner till BVC för vägning och mätning, Leon väger 9200 gram ungefär, och Noel väger 8700 gram ungefär. De följer sin kurva, men det går lite segt med vikten.. De rör sig ju varenda vaken sekund! Gick och fikade sen i alla fall, letade efter skor till grabbarna. Eller hade väl tänkt mig något mer sandalaktigt nu till sommaren. Fast med tanke på vädret så verkar det inte behövas några ;)
Grabbarna var helt hysteriska så vi åkte hem och de tvärsomnade, och sov i cirka 1,5 timme för att sedan vakna på nästan samma humör de hade när de somnade.. Undrar om tänderna spökar, har ju hittat fyra kindtänder var på dem så jag skulle kunna tro det. Ser dessutom att det är fler påväg upp, stackars grabbisarna!
Anna, Fia, Amanda och Paulina kom hit så vi tog en promenad till hembygdsgården och fikade.
Kom hem och packade in barn och vagn i bilen och åkte till skärgården för att meta. Vi fick ju absolut ingen fisk, men det var skönt att bara vara. Igår var det ju riktigt bra väder på kvällen så det var skönt att utnyttja det. Det blev en smärre fiskmås invasion så vi begav oss hem till oss, busade med barnen och kollade på tv. Och klockan hann nog bli över elva innan jag och pojkarna somnade.. I bra sällskap är livet helt underbart!

Idag har pojkarna vaknat innan sju, de har ätit välling och fått ny blöja och jag har ätit frukost. Två stekta ägg, keso och en stor kopp kaffe, som vanligt!
Vi ska givetvis parkera oss i soffan för en sovstund till ;) Jag ska lyssna på talboken, vet inte om jag redan skrivit vad den nya är. Anna Jansson - Drömmen förde dej vilse
Kan inte få nog av svenska deckare!! Föredrar ju att läsa dem egentligen, men nu funkar det här lika bra!
Hoppas ni har en bra dag :)

1 kommentar:

Angelica sa...

Ljudböcker är perfekt! Kan plocka hemma under tiden man lyssnar. Längtar ihjäl mig efter camilla läckbergs nya!!!