8 juni 2011

Jag tror att det är okej..

Ja, jag tror faktiskt att det är helt okej att känna att man blir helt dum i huvudet när grabbarna blir helt hysteriska så fort något går mot dem. Jag skulle önska att jag hade all världens tålamod, det har jag inte! Men nu hoppas jag att barnen vill sova en stund så kanske det känns lite bättre för dem snart. Vi har två sovstunder om dagen, inga exakta tider men det blir nästan samma varje dag. En på förmiddagen och en på eftermiddagen. De sover ju inga längre stunder så därför passar det ju bättre att dela upp det på två. Men eftersom de fortfarande vaknar tusen gånger på natten tycker man ju att de borde sova mer / längre! Men som sagt, anledningen till störd nattsömn måste vara de nya tänderna som är på väg upp, har sett att det är större tänder så jag kan förstå dem men det betyder inte att det blir lättare med ständigt avbruten sömn!
Men vi gör ett försök med en sovstund nu :-)

1 kommentar:

Fröken Viktig - Tvillingmamma och trebarnsmor sa...

Åh vad jobbigt. Det är inte alltid lätt att ha kontroll på humöret, extra jobbigt med när man inte får sova ordentligt!
Hoppas ni får en bra dag.