19 maj 2011

Det går över..

Ja, det går över fort. Vi behövde sura lite båda två, det blev helt enkelt så att vi städade och det kanske är lösningen. Göra min sambo sur, då blir det städat.. Hahaha, skojar bara!
Jag är dock väldigt glad över att han städade, för jag orkade verkligen inte ta tag i köket. Eftersom grabbarna ville kliva upp tjugo över sju så hoppas jag att de vill ta en sovstund sen, jag vill inte sätta mig ner för då kommer jag tvärslockna. Jag vill också skämmas lite för mitt inlägg i morse, för jag var så hysteriskt trött när jag skrev det. MEN jag har skrivit det och då får jag också stå för det. Men det är lätt att ösa ur sig när man inte orkar vara med.

Vi var ju i alla fall på BVC och precis som jag trodde har Noel verkligen tagit ikapp.
Han vägde 8500 och var 74 lång, Leon vägde 8800 och var 74 lång.
Leon har alltså bara gått upp cirka 1 hg på två månader, han har ätit precis som vanligt förutom när han var sjuk. så det måste ju vara det att de inte sitter still en sekund. De var inte speciellt oroade på BVC men ville att vi skulle komma tillbaka nästa månad för en kontroll till.
Leon reagerade inte heller på "hörseltestet", vilket innebar att ena sköterskan satt framför med en nalle som lät och den andra stod bakom med en "skallra" och Noel reagerade perfekt men Leon brydde sig knappt om den. Nu behöver det ju inte vara hörseln utan kan ju varit koncentrationen, men det ska i alla fall göras om vid nästa besök. Pojkarna fick ju även vaccinering, det gick oväntat bra MEN vi tappade bort nappen där nere så Leon var inte nöjd i vagnen på väg hem så jag fick bära honom. Ca 9 kg är inte bara, känner ju mjölksyra i armarna efteråt.

Jag har ingen aning om vad det blir idag, förutom en powernap förhoppningsvis ;) Läsa lite och kanske gå ut och gunga en stund. Det blåser rätt mycket och är inte alls så behagligt att vara ute men en liten stund kanske. Borde ösa på en massa tvätt också, ligger rejält efter nu och grabbarna behöver rena kläder så det är prio idag :)

Tänkte beställa kläder från H&M till pojkarna, men insåg att det finns i Karlskoga och vi ska ju ändå åka och storhandla nästa vecka så då åker vi dit istället :)

Nog tjatat, det luktar bajs!!!

Inga kommentarer: