4 apr. 2011

Bloggtorka...

Det är inte ett duggkul! Jag vill blogga, men jag vet inte riktigt var jag ska få tiden från. Men nu tar jag mig tid helt enkelt :) Det är ju så mycket annat som måste göras, och som sagt, när spontaninläggen från mobilen inte kommer så är det här en rätt lam blogg.
Snart får vi en bättre dator, fortfarande skit internet men det kanske hjälper något i alla fall.
Igår var vi hos min morfar, han tycker att barnen växer som tusan och att de kan så mycket.
Tänk att grabbarna snart fyller ett år, det kanske är dags att börja baka lite smått inför det för att inte få allt sista sekunden.. Så som det brukar bli i den här familjen ;)
Jag håller på och jagar mitt måttband för att mäta kroppen.. Mätte mig ju senast i vintras och vi får väl se om det är någon skillnad. Tänkte att jag skulle mäta lite mer ställen denna gång och sen fortsätta i alla fall varannan vecka om jag kommer ihåg det :)
I ugnen står just nu "oopsies", som är ett slags LCHF-bröd.. Har ju hållt LCHF rätt strikt i sex veckor, i alla fall är det en stor skillnad i min mage. I förrgår åt jag en kebabtallrik och det skulle jag aldrig gjort!! Men det är "skönt" att få en påminnelse ibland.

Receptet på LCHF-oopsisarna kommer här:

4 ägg
100 gram creme cheese
salt
ev bakpulver ( vilket jag glömde idag)

Dela äggen och vispa upp äggvitorna till ett hårt skum (alltså ska du kunna vända bunken upp och ner) och ha i lite salt
Blanda äggulorna och creme cheesen till en "kräm" och vänd sedan FÖRSIKTIGT ner den i äggvitorna. Luftigheten ska finnas kvar fortfarande.
Klicka ut på bakplåtspapper och ställ in i ugnen i 25 min 150 grader.
Ät med smör och någon ostskiva :)

Jag har räknat ut att i äggen är det inga kolhydrater, men däremot i creme cheesen är det 3g kolhydrater/100g så allt som allt så är det cirka 3g kolhydrater uppdelat på cirka 5-6 oopsies.
Har starka funderingar på att köra sk "fakir" någon vecka.. Dvs bara protein och fett.
Motionen är något som jag verkligen vill komma igång med, men det är svårt att göra speciellt mycket när jag har barnen nästan jämt och vädret är som det är.. Men min tid med motion kommer väl, någon gång!
Jaja, dags för frukost :)

Inga kommentarer: