10 mars 2011

Varning för känsligt inlägg..

Ja, jag kommer röra vid ett känsligt ämne. Så om du tycker det är obehagligt så är det bäst att du slutar läsa här :)

Som de flesta kanske vet så går man snabbt upp i vikt genom en graviditet, och sedan efter förlossning och amning osv så vill inte huden riktigt hänga med.
Det här märker jag sååå väl på mina bröst, det är så att jag kan dra ut nästan över 4 cm hud på ett ställe. Det här plågar mig, för det är inte längre någon "volym" i dem. Det är BARA massa skinn som inte drar ihop sig. Och det ser helt ärligt ut som tepåsar!
Jag har länge, länge funderat på bröstoperation och för er kanske det kan tyckas löjligt att vilja göra det vid 19 års ålder (förmodligen äldre eftersom det blir lite längre fram) men jag orkar inte se ut såhär. Inga behåar sitter bra eftersom huden hänger över kanten på dem.

Eller bröstoperation, en hudreducering helt enkelt..
Så nu till själva frågan.. Är det någon som har gjort detta? Tips på kliniker och sådana saker? Fortfarande som jag säger så blir det ju inte riktigt än, men jag vill ha tid på mig att leta fakta och att samtidigt fundera. För det här är ju en väldigt stor sak, och kostsam så då vill jag veta att jag tar rätt beslut.


Nu är det slut på det känsliga och kanske till lite LCHF-recept.
Igår morse åt jag äggröra på två ägg (stekte i smör) och till lunch åt jag... ingenting kom jag på nu! Men åt däremot korvstroganoff, gjord på smör, lök, korv, grädde, tomatpuré och soya. Åt det tillsammans med sallad!
Tog en matsked gräddglass igår ungefär, det ångrar jag bittert efter att haft otroligt ont i magen hela kvällen och hela dagen idag.
Åt samma sak till frukost idag som igår, åt även korvstroganoff resterna till lunch vid ett och nu väntar jag på att Toffe ska höra av sig om att han är påväg hem så ska jag dra ihop fläskfilé och bacon. Potatis till Toffe och sallad till mig :)
Ska ge mina grabbar lite smörgås nu.
Ha en trevlig kväll i skitvädret!

5 kommentarer:

marie - Från en prematurmammas hjärta - sa...

systerrosa.blogg.se har precis opererat sina bröst. Hon vet säkert massa bra tips och råd :)

Malin & Prinsessan sa...

Ja, förmodligen så är det tanden som spökar igen i kombination med nåt utvecklingssprång skulle jag tro..

Förstår dig! Det är inte skoj att vara så missnöjd med sin kropp,. Hoppas det löser sig för dig!

Kram

/C sa...

Ett tips på vägen är att gå till Change i Karlstad (mitt i city), och be om att få hjälp att hitta en sjysst BH. Visst, det är pinsamt och stå där i provhytten och få hjälp av någon helt okänd människa men jag fick hjälp med en BH som passade mig perfekt och brösten perfekt efter amningen med twinsen!

Kolla där så känner man sig i alla fall fin när man får på sig kläder och brösten sitter där de satt förut.. =)

Mariana sa...

Känner igen de där :P hade B innan jag blev gravid.. efter förlossningen hade jag stl E! och nu så har jag A om inte mindre :P så jag har inga bh:ar alls kvar.. så jag har oxå funderat på operation men samtidigt så tvekar jag för jag känner att jag borde vara nöjd över nånting som jag inte kommer på ännu hehe:)

Anonym sa...

Hej! Jag känner igen mig så väl i dig. När jag var 21 fick jag mitt första barn. Efter graviditeten rasade jag ner i vikt och det enda som fanns kvar av mina bröst var tomma skinnpåsar. Varje gång jag böjde mig fram åkte skinnet ut ur behån. När jag var 23 bestämde jag mig för att operera mig dels för att jag kände att jag var för ung för att gå omkring med bröst som en 60åring och dels för att jag undvek en massa saker på grund av det. Min plastikkirurg tyckte att jag skulle göra det största lyftet och även sätta in ett implantat för att hålla upp brösten. Nu är jag 27 och har nyligen fått tvillingar och brösten ser fortfarande väldigt bra ut. Jag har inte ångrat mig en sekund. Jag tycker att du ska göra det som får dig att må bra. Ingen har rätt att döma dig, speciellt inte nån som inte vet hur det känns.