18 feb. 2011

Pigg och glad!!

Ja, idag är jag riktigt pigg och glad och vi är uppe och igång :)
Grabbarna sov sammanlagt ungefär en timme igår, på dagen alltså, och sedan somnade de vid åtta. Allra senast halv tio la vi oss, somnade väl strax efter tio, vaknade av att barnen var ledsna vid halv elva, tjugo i elva, elva, kvart över, halv tolv... .SUCK för att springa in i deras rum!! Till slut tog jag madrassen i gossarnas rum och bäddade upp för Leon i vårt rum. Han somnade jättegott, men ville att jag skulle ligga bredvid honom. Eller det kanske han inte ville, men så fort jag la mig där så var han lugn och somnade. Toffe vill inte att barnen ska ligga mellan oss på nätterna, mest för att det har hänt att han gett mig en och annan armbåge ;) Och han vill inte att det ska hända med barnen, men det var en bra lösning i natt. Noel sov hela natten i deras egna rum, och Leon hos oss! Vid fyra - halv fem åkte Toffe så då la Leon och jag oss i vår säng istället. Sov tills sju, och det kändes så bra! Jag var pigg och glad, Leon var.. Och när Noel sen vaknade tio minuter senare var han pigg och glad.
Klart jag skulle kunna sova mer, men trots allt är det inte illa att fått sova så mycket som det blev i natt ändå!

Nu ska jag äta frallor som blev kvar från baket igår, och dricka en stooor kopp kaffe!

Inga kommentarer: