17 feb. 2011

Orken...

Nu kommer det ett klagoinlägg, så ni som tycker att jag gnäller för mycket får väl vackert låta bli att läsa! Trettio jävla minutjävlar har jag sovit! Inga luddiga kanter, ingen försköning.. Klart jag älskar barnen men just nu undrar jag om det inte är satans barn!! De sover inte... Och gör en det så gör inte den andra de. De senaste två dygnen har bestått av max tre timmars sammanhängande sömn, resten är cirka tjugo minuters perioder. Just nu är jag trött, ett jävla monster är jag.. Jag vill inte vara ett monster, jag vill vara mamma.. Och jag vill sova!
Nytt försök strax... Säkert

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch! Verkligen inge kul att inte få sova!
Mitt tips: Försök att få in samma rutiner varje dag så kommer det bli bättre!
Dina killar är så stora nu så de kan sova från 7 på kvällen till ca 5 på morgonen, välling och somna om till 7. Sovning ca 30-45 minuter på förmiddagen och 1 timme på eftermiddagen.

en typisk dag alltså:
5:00 välling, somna om
7:00 uppstigning
9:30 Frukost med gröt, smörgås, frukost
10-10:30 Sovning
13:00 Lunch och efterrätt
14:00-ca 15:00 Sovning så länge som barnen tycker att det behövs. Ibland längre, ibland kortare.
15:00 Mellanmål med t ex yoghurt & frukt
17:00 Middag med efterrätt
18:00 Bad, pyjamas, tandborstning mm
19:00 Välling och sovning

Testa detta så får ni säkert sova mer!

SandraMadeleneJohansson sa...

Ja jag tror också på rutiner, det är A och O. Dom blir trygga av samma rutiner och vet vad som gäller. Sen kan det alltid komma nätter då dom sover sämre pga. utveckling m.m.

Liam och Elliot somnar runt 19-20 varje kväll, vaknar 08 varje morgon. Det är sällan dom vaknar på nätterna.