22 feb. 2011

Ett återkommande ämne...

Ja, min sambo.. Hahaha, han har visst tummen mitt i handen ibland. I alla fall när det gäller att plocka undan efter sig. Igår tog han ett bad, när jag sen gick in för att gå på toa så såg det ut som en bombnedslag!! Inte för att det var så fint innan, men han hade verkligen spridit saker runt sig. Samma sak när jag skjutsade hem Micke igår (min styvpappa) så hade Toffe varit uppe och gjort smörgåsar under tiden. Oboyen var framme, det stod en tallrik på MIN sida av sängen och det var tänt i köket trots att han gått och lagt sig....
Ibland undrar jag om det ryker ur mina öron när jag blir arg!
Jag tycker inte om att tjata, men ingenting hjälper ju.. Och jag tycker inte om att känna mig som en hushållerska. Tycker inte heller om att tjata!!

3 kommentarer:

Nettan sa...

Oj, oj, oj vad jag känner igen mig. Och jag tror att vi är långt ifrån ensamma om det.
Igår var min sambo hemma med vår son som var sjuk. Idag påpekade jag att bara för att man är hemma med sjukt barn så måste mana inte låta hemmet förfalla. Se det istället som ett perfekt tillfälle att hinna fixa lite extra.
Nu hade sonen ögoninflammation och var för övrigt väldigt pigg så han kunde utan problem leka själv lite i sitt rum.

Idag är både kök och badrum katastrof. Och min sambo verkar inte ens se det!

Meddela gärna om du kommer på en lösning :)

Anonym sa...

vilka fina tvillingar, grattis!

Anonym sa...

ÅÅÅH!!! Jag blir skogstokig på min karl ibland! Jag har vart mammaledig i snart 8månader.Det är smulor på bänken,plockar inte in disken efter sig utan låter den stå överallt och OM han för en jävla gångs skull skulle ta med den ut till köket så tittar han inte ens om det är smutsdisk i diskmaskinen utan bara ställer den på köksbordet. SMUTSIGA strumpor lite här och där. Och med den här kylan så kommer man inte ut så mycket så man har hela dagarna på sig att gå hemma och reta sig på vad karln gör eller vad han INTE gör!