16 jan. 2011

Söndag..

Och idag har jag verkligen söndags känsla. Det regnar ute, är grått och tråkigt. Man skulle kunna tro att det är höst faktiskt :P
Grabbarna och jag hade det jättemysigt igår. De fick en dusch, pyjamas, välling och sov vid nio. När de somnat så drog jag igång med Uppdrag tvättlina, det tog sin lilla stund men nu äntligen har jag många linor att hänga på igen. Hängde tvätten och sen började jag med ansiktsmasken och hårinpackningen. TUR att inte barnen vaknade och såg mig, jag hade förmodligen skrämt dem till vettet!!
Tog en dusch, rakade benen och målade naglarna.. Och vet ni vad?
Jag känner mig nästan som en människa igen ;) Men det viktigaste av allt igår var nog att jag hann plocka ögonbrynen, det började bli svårt att se ut genom buskarna.. HE HE! Satt i soffan och kollade på tv en stund och sen blev det sängen.
Grabbarna var jätteduktiga i natt och första vällingen blev klockan sju i morse, så det var härligt att slippa kliva upp och göra det i natt och Leon (som var den som vaknade) nöjde sig med nappen.
I morse kom mamma hit och jag slingade hennes hår eftersom hon ska på kurs och ville se lite fräsch ut, hon hjälpte mig att göra mat till barnen (s0m de inte åt, trollen är kräsna :) )
Sen dess så har jag gjort lite ny mat åt dem, de har sovit, vi har hunnit kolla på en Beck film, och nu är de vakna igen. :)

Appropå Beck så var det Money man, och det var två sekvenser som jag blev riktigt illa berörd av! Jag har sett filmen förut, men aldrig blivit så brydd som nu.
Den första är när Martin Becks dotter har fått en liten son, han har alltså blivit morfar. Hon är i alla fall ute och går med barnvagnen och det kommer då fram en "bad guy" och håller i henne medans den andra "bad guyen" tar barnvagnen och sticker iväg. Hon blir släppt och börjar springa, ser barnvagnen och pustar kanske ut lite.. Tills hon kommer fram och inser att den är tom! Hon hör då sin son skrika, och i en skogsdunge ligger han. Jag fick nästan panik trots att jag VET att det är en film!!

Det andra var när det blev tillbaka blick, när "skurkarna" tar sig in hos en familj med ett litet spädbarn och håller fast båda föräldrarna. Den ena mannen öppnar fönstret och lyfter sedan upp barnet, som ligger i en "åkpåse" med handtag. Han håller ut det, och för att göra en bedömning så är det väl minst 20 meter till marken, tittar föräldrarna i ögonen och släpper sedan taget. Föräldrarna skriker allt dem har!
Det var också en sån där grej som man numer kan relatera till. TÄNK om något sånt skulle hända.. Men det allra värsta är att sånt faktiskt händer runt om i världen.
På sistonde har jag börjat läsa en blogg som fått mig att inse en del saker, och jag beundrar den styrka en del människor besitter!

Lite.. prat om allt möjligt igen? ;)
Nu kallar gossarna så måste servera dem lite mellanmål :D

Inga kommentarer: