29 dec. 2010

Ett ögonblick.

Ja, vad ska man säga? För mig finns det tre ögonblick, som är det bästa i mitt liv.
Den 27 september 2009, dagen vi fick reda på att jag var gravid.. Självklart var jag livrädd och chockad! Men efter att det fått sjunka in så var det ett otroligt ögonblick!!
Den 1 oktober 2009, fick vi reda på att det var tvillingar. Vi var på kvinnokliniken i Hudiksvall, och min mamma och min sambo var med. Jag fick följa med till ett rum själv och göra ett VUL, väl där inne så pratade knappt läkaren med mig och än mindre tittade på mig. Med sig hade han en människa som höll på att utbilda sig och utan att fråga om lov så var denna med under VUL:et. Han viskade och jag hörde honom mumla någonting om tvillingar.. Jag trodde hjärtat skulle hoppa ur bröstet på mig, jag antog att han sagt fel och efter det sa han till mig att klä på mig och sedan kändes det som en evighet innan jag kunde fråga barnmorskan. När jag frågade så berättade hon att det var tvillingar och att jag var i vecka 7+2.. Jag visste inte vad jag skulle säga, jag blev alldeles.. tom på något sätt! Alla och inga känslor kom och bilresan på en timme kommer jag knappt ihåg! Jag skrattade och grät om vartannat, vilken underbar känsla!!
Och det tredje är såklart när grabbarna föddes, alltså den 15 maj 2010! VILKEN UNDERBAR DAG! Och vilken känsla när jag fick båda mina söner på bröstet!!
Bästa, bästa dagen i mitt liv! Tack för att ni finns, små älsklingar!

Inga kommentarer: