25 sep. 2010


Såhär ser vagnen ut som vi köpte igår! Vi hittade den på Barnens Hus för 1795 :-
Då ingår två vindskydd till vagnen, regnskydden fick man köpa separat.. Och eftersom det inte finns ett passande regnskydd till den här modellen så fick vi köpa två vanliga som man trär över varsin sits. Den bakre sitsen går att fälla till fullt liggläge, och den främre går det att luta lite grann så ska man göra längre svängar med vagn så får de allt bli Emmaljungan som båda kan ligga ner i. Till båda sitsarna följde det med varsitt avtagbart "bord" med mugghållare. Hjulen fram är svängbara så man kan ta trånga svängar väldigt smidigt. Det går också att låsa fast hjulen fram.
Vi föll för den här vagnen för att det är jäkligt jobbigt att inte komma in på trånga affärer, efter att ha provat den två gånger så tycker jag hemskt mycket om den. Enda nackdelen om framhjulen inte är låsta är att den är lite svårstyrd så man behöver ha båda händerna fria om man går på en lite lutat väg, men det går ju som sagt att lösa eftersom det går att låsa hjulen.
Den här rekommenderar jag rätt starkt med tanke på smidigheten, men vi vill inte göra oss av med Emmaljungan förens båda barnen sitter upp och inte är intresserade av att ligga alls nästan. Dessutom tror jag att Emmaljungan kan vara smidig till vintern eftersom den är lite "stabilare" och att barnen då är vända mot oss.
Emmaljungan är ungefär en sån modell som på bilden, inte riktigt.. Vår vagn är rutig. Hittade bilden på google och jag hoppas att om slumpen skulle vara så att du som äger vagnen ser den så ber jag om ursäkt! Men det var nog den bästa bild jag hittade.

3 kommentarer:

Fia sa...

Så fina eran nya vagn är =)

marie - Från en prematurmammas hjärta - sa...

jättefin och såg väldigt smidig ut!

Satu & The Babydolls sa...

Jätte fin den nya vagnen!! Och jätte bra pris också!!! =) Hur mår ni annars då? Allt bra?Kram Satu