1 sep. 2010

promenad!

Blev en promenad på inte ens tio minuter, för just när grabbarna var klara och vi skulle ut så började det regna.. Men som sagt, det blev en liten sväng iallafall och nu ligger de och sover i vagnen under taket på altanen. Tror de sover rätt härligt! Men det blev mössa på, börjar ju bli kallt ute och vill inte att grabbarna blir kalla eller sjuka.

Har hunnit plocka lite nu medans de sovit, och nu vet jag inte vad jag ska göra!

Har syndat lite, eller syndat och syndat men jag har provat smakportioner för grabbarna trots att de inte riktigt är 4 månader. Kanske tidigt, men jag står handfallen när de kan äta 180 - 200 och sedan vara hungriga igen 1,5 timme senare så jag provade lite smått och det verkade falla båda in. Men nu när jag provat lite så kanske jag trots allt kan avvakta, men det är jobbigt att ha två ledsna grabbar för att de är så fruktansvärt hungriga nästan hela dagarna! Men vi får se hur det blir med den saken, jag tänkte att jag ska försöka hålla ut ett tag till! Får försöka öka på ersättningen, men den verkar vara för tunn för dem precis som min mjölk är och jag räcker ju inte till en hel dag för att mätta pojkarna. Det är bara som lite tröst några gånger om dagen och hela nätterna.

Nu har jag babblat lite så nu måste jag hitta på något :-)

4 kommentarer:

Emma sa...

Har du provat gröt?
Det brukar mätta rätt bra! Första gången mina fick det som sista mål innan läggdags sov de nästan hela natten=)/ Emma

Angelica sa...

Att prova det gör ju ingenting:)
Men prova med ersättning steg två då? Antar att du bara har steg ett nu? och vilken ersättning kör du med. Inte för att det har med saken att göra men bara nyfiken.
Och som hon ovan skrev att du kan ge dem smakportionen med gröt till att börja med. Smakportionen i gröt brukar vara ganska mycket, men endast en gång om dagen än så länge eftersom dem fortfarande är små:)
Och blir dem inte bättre av steg två eller gröten då kan du ju prata med bvc och se vad dem säger:) Kram på dig gumman. Hoppas vi ses snart igen:)

Susanne Hallqvist sa...

Tror att det bara är mer järn i 2:an, inte att den mättar bättre. Mina är också hungriga hela tiden, två timmar mellan målen är standard. Det tycker jag kan vara lite stressande att man aldrig kan vara "säker", hungersnöden kan slå till under långpromenaden om man har otur... Ja ja, det blir väl bättre med lite smakisar som vi också ska börja med snart.

Sandra sa...

det är ju lite kul med smakportioner, vad gav du dem?
Jag har gett mina mild havregröt, de gillar de ibland. Men idag fick de palsternacka o de verka godare :)