2 sep. 2010

Kakmonster-cupcakes!


Dessa gjorde jag idag! Blev som sagt inte riktigt som de skulle, men nöjd ändå :-)

Receptet:

Muffinsen:
Torra ingredienser:
4 ½ dl vetemjöl
2½ dl strösocker
2 tsk bakpulver
1 kryddmått salt
1 tsk vaniljsocker
Blöta ingredienser:
150 gram smör
1½ dl mjölk
2 ägg

Frosting:
100 gram philadelphiaost
150 gram smält vit blockchoklad
50 gram flytande margarin
1 dl florsocker
Blå hushållsfärg (karamellfärg) några droppar

Blå kokos:
100 gram kokos, 1 msk blå hushållsfärg


Ögon:
Mentos, 2 pkt. Det ska nog vara mint, men jag ville "spexa" till det lite så jag tog fruktsmaker så det blir lite olika färger.
Någon ruta mörk blockchoklad.

Övrigt: Maryland cookies.


Muffinsen:
Blanda de torra ingredienserna i en skål, smält margarinet och blanda det med ägg och mjölk.
OBS! Bara blanda, inte vispa de blöta.
Blanda ihop torra och blöta och fördela i formar. Gärna höga formar om du har det..
Ställ in i ugnen i 30 minuter på 175 grader.

Blanda samman frostingingredienserna ordentligt..

Smält den mörka blockchokladen och dutta på mentosen..

Dela maryland cookisen på mitten, bred frostingen på muffinsarna. Strö över kokos, och skär en liten skåra i muffinsarna och sätt i den halva maryland cookisen..

Dutta en liten klick frosting på baksidan av ögonen och fäst två stycken på varje muffins!


Supergoda!!

2 kommentarer:

Emma sa...

Vilka snygga muffins! Roliga.. ska jag göra till nästa kalas, perfekt till barnkalas ju=)
Jobbigt om de bara sover till fem, jag tror jag hade båda två i sängen från runt fyra på morronen fram tills de var ungefär fyra och en halv månad eller nåt... tills gröten alltså=) Var tvungen att börja med det eftersom de helt plötsligt flaskvägrade totalt så det blev gröt dygnet runt... Men det gick bra, de blev mättare och sov bättre...

Frida sa...

Vad roligt att du har börjat baka och blogga om det, det blir ju jätte fina verk. Så nu kan jag läsa om livet som tvillingmamma och bak samtidigt, kul! :) Ska definitivt sno några recept och försöka mig på.

Pojkarna blir bara finare och finare! Måste vara jätte mysigt!