1 aug. 2010

Har aldrig mått så dåligt..

Börjar få / har fått mjölstockning.. Så som det känns nu så kan det inte bli värre, men jag antar att det kan det.. Mår så jävla dåligt och jag vill INTE amma. Det är bara på höger bröstet, men jag tänker inte släppa barnen i närheten. Det gör så ont, jag har aldrig någonsin tyckt att det vart så jobbigt att barnen ska äta.. De får äta från vänster och flaska och så ska vi se om jag kan få en tid på sjukhuset. Börjar bli yr och illamående och har huvudvärk, kan det vara feber på väg?
Har provat att duscha, har provat att massera, har provat vetekudde, provat amning, har provat att pumpa ur.. Jag vill inte!! Det gör så ont! Jag vill inte alls.. Jag pumpade ur hela natten tills klockan åtta i morse och sedan så ammade jag dem och det gick toppen bra, fram till klockan tolv ungefär.. Då höll jag på att dö, började få så ont i bröstet och nu vill jag inget annat än att få ligga i sängen. Men barnen behöver mat och tas om hand så det går inte..

4 kommentarer:

the four of us sa...

Det ända du kan göra mot smärtan är att tömma bröstet, det är bara att bita ihop! Lycka till :)

Nettan sa...

Usch, vet hur fruktansvärt jobbigt det är. Se till så att det går över inom ett par dagar, gör det inte det så måste du besöka en läkare.
Jag hade mjölkstockning som inte ville ge med sig när min minsta var 2 månader, pratade med läkare och sjukvårdsupplysningen flera gånger men det sa bara, duscha varmt, masera, pumpa ur, m.m.
Tillslut så orkade jag verkligen inte längre, då åkte jag till akuten. Hade börjat bildats var och jag fick penicillin. Tyvärr lite för sent så det hjälpte inte, fick komma tillbaka och tömma på var (inget jag vill uppleva igen) och en ny penicillin kur.

Så se till att du verkligen blir av med mjöklstockningen.
Feber är väldigt vanligt.

Kommer ihåg när jag skulle amma på nätterna, helt fruktansvärt. Satt och grät för att det gjorde så ont.

Krya på dig

Anonym sa...

Usch, det är inte roligt. Men det finns en nässpray på apoteket att ta som gör att det rinner till bättre. Syntocinonspray heter den tror jag och det fungerade för mig, sen att duscha varmt och klämma ut så mycket som möjligt ur det onda bröstet. Det gör j*vligt ont men måste tömmas ändå... massera, massera, massera och håll varmt. Prata med din bvc-sköterska, de brukar ha koll.

Frida sa...

Syntocinonsprayen är riktigt bra, fick den här i veckan nu efter 4 dagars mjökstockning och absolut INGENTING fugerade, vetekuddar, massage, pumpning, dusch.. Men sprayen började fungera kanonbra efter 2-3 användningar. Dock kan man få världens sammandragningar av den, men helt klart värt det för uuh så gött det va när det äntligen släppte!