31 juli 2010

Väntar..

På att min lilla Noel ska vakna till liv så han äta innan han somnar igen. Slog upp ögonen och kände Leons lilla kropp intill min, uunderbart! Jag börjar att fatta att jag blivit mamma, har inte riktigt förstått det innan.. Jag har trott det många gånger, men jag har liksom vant mig vid barnen men det har inte slagit till riktigt och inte gjort det nu heller.. Men jag väntar på chocken ;-)


Satt i sängen igår kväll och fick en regndroppe på handen.. - Från fönstret, säger Toffe. - Fan heller, säger jag! Och tittar på fönstret, som visst är lite öppet, men 2 meter från sängen.. Kände en extra gång på handleden och jo visst var det blött, bad Toffe känna också.. Tittade upp i taket där de ännu inte sitter en taklampa.. Det droppar vatten från "lamphålet" och när jag tittar och känner efter i sängen så är det en fläck på 20*20 cm som är blööt!!! Blev världens ruleans här hemma och Toffes pappa gick upp på vinden och ställde dit grabbarnas badbalja så nu slipper jag få vattnet direkt på mina fötter ;-) Det regnar, regnar och blåser.. Var väldigt längesen jag var med om sånt här väder, det är ju nästan lite sjukt?!

Nu ska jag plocka upp min älskling och sedan somna om.. Senare idag blir förhoppningsvis en bra dag, och vi hoppas att det spricker upp lite sådär framåt kvällen ;-) Godnatt!

Inga kommentarer: