14 juli 2010

Bra dag..

För idag ska vi träffa Caroline och hennes tvillingpojkar, så det ska bli jätte trevligt!



Igår när jag läste VF (Värmlands Folkblad) stod det om en polisman som blivit anhållen för misshandel av sin fru / flickvän, kommer inte riktigt ihåg.. Det står inte ett ORD om hur hon mår, men det står däremot att polismannen mår fruktansvärt dåligt.. Är det verkligen så Sverige ser ut än idag?! Jag blev så förbannad så jag höll på att.. ja, jag vet inte. Jag kanske hakade upp mig på en liten grej, men vilket förtryck!

Och när jag slår upp nästa sida så läser jag att homosexuella män inte får lämna blod.. Tydligen så är inte HIV-testerna helt vattensäkra så förut har förbudet funnits i alla landsting i Sverige, men nu så får homosexuella män ge blod om det gått mer än 12 månader sen de hade umgänge med en annan man. Värmlands landsting har fortfarande kvar sitt förbud, för de har fått dispens för det! Vad jag förstått så är myten om att det är homosexuella män som bär på HIV-viruset rätt utblåst? Självklart har väl de också HIV, men nu är det vanligt bland övrig befolkning också. Varför ska de få ge blod, de testerna är väl inte heller vattentäta? Jag tycker det luktar diskriminering.

Inga kommentarer: