7 maj 2013

Som att någon slagit mig..

Så trött är jag, så hysteriskt trött.
Så mycket tankar som snurrar och jag försöker få fäste om dem.
Ringar, kläder, skor, hår, mat, tårta, vigsel.
Barnvagn, kläder.
Kalas, tårta, måste baka bullar, måste fixa kakor, måste, måste..
Vardag, matlista, handla, se till att pengarna finns på något sätt
Jobb, ledigt, jobb, ledigt, gå hem vid midsommar, gifta oss, och sen vill jag ha semester hos mamma
Hinna med att sola och bada och njuta
Hinna med en sväng till Furuvik för att göra "någonting" den här sommaren

Det kommer bli otroligt roligt alltihop men just nu är jag bara så förbaskat jäkla trött!
Fast vardagens skitstora små bekymmer är inte roligt
Så less på att försöka pussla ihop matlistor och ändå drar skitbudgeten över hela tiden
Att komma på matlistor
Jag orkar inte
Orkar inte städa här hemma ordentligt.
Orkar BARA INTE!
Skjuter upp saker och vill bara krypa ner under täcket
Ta en lång dusch och krypa ner..
Ingen panna igång och ingen pellets
Alltså dåligt med varmvatten

MEN det har varit en fin dag ute i solen och snart ska jag gå och lägga ner mina fina underbara söner
Och jag ska pussa på dem och viska att jag älskar dem mer över allt annat
För vad vore allt värt om det inte vore för er?

Idag är bara en dålig kväll, vi har ju livet framför oss!

Inga kommentarer: