17 maj 2013

Lite ilska

I området vi bor så springer det mycket katter, och Polarn är en av dem.
Han har alltid följt med människor, går och kollar läget överallt osv.
För ett tag sen så sa en av grannarna till Toffe att Polarn hade kissat utanför honom, och nästa gång det händer så kommer han skjuta honom.
Efter det har jag försökt få in Polarn så fort vi ska åka någonstans, och har faktiskt tyckt att det varit lite obehagligt.
Och idag så sa en annan granne att Polarn bajsar "överallt" och att vi borde kastrera honom. HUR kan han som knappt är ute veta att Polarn bajsar överallt, och att det verkligen är han?
OCH att en katt bajsar avhjälps inte med en kastrering.
Och vad är ÖVERALLT? Det är katter som sprungit på gräsmattorna och bajsat långt innan Polarn flyttade hit.
Han sa i alla fall att han kunde "knäppa" honom nästa gång, så att vi "blir av med honom" ??!!
Jag kan ju inte gå och jaga Polarn när han är ute, det är inte ens möjligt. Jag kan självklart hålla honom inne, vilket förövrigt verkar säkrast (?!), men jag blir arg och förbannad.
Och jävligt ledsen..
Behövde skriva av mig lite för att kunna somna gott nu.
Och ändrade planer, blir Gävle imorgon och hämta en vagn.. Wiihooo!!
Har sällskap av Polarn i sängen, över halva min mage ligger han på. Och blir sparkad på!

2 kommentarer:

Matilda sa...

Vissa människor kanske man vill "knäppa" av på istället... Finns alltid folk som inte borde bo i områden där det finns andra människor!

Anonym sa...

Tipsa dem om att strö sånt där som håller katterna borta om de inte vill ha dem i sin närhet... Finns att köpa på alla djuraffärer kan du upplysa honom om. Oförstående, oförskämda,korkade människor!
Kram Carola