21 mars 2013

Vi överlevde..

Jo då för tusan! Tågresa till Skinnskatteberg och sen buss därifrån till Örebro. Jäkligt oväntat men med två HELvilda grabbar och en dålig mamma så var det skönt att få komma ut i friska luften och kliva på bussen. Tror jag blev dålig av att det var så oerhört varmt på tåget tillsammans med åksjuka så jag mådde rejält dåligt och kände att jag skulle svimma vilken sekund som helst. Pojkarna somnade tack och lov på bussen och jag lyckades sitta och hålla tillbaka illamåendet. Men TACK för bra människor, en kvinna hjälpte mig från tåget till bussen med barn och väskor. Det hade varit tufft ensam.
Väl i Örebro så väntade mamma där och vi satte fart mot Karlskoga för Max och Maxi. Noel blev alldeles likblek efter Degerfors så jag blev rädd att han skulle kräkas, han var dålig när vi kom fram så jag la mig bredvid honom i soffan så han fick vila lite och sen efter en halvtimme - trekvart var lilla älsklingen redo igen .
Jag la mig på soffan sen och blev så trött så jag somnade till, sånt man får göra när man är hemma hos mammsen ;)
Sen har vi röjt lite och just nu lagar mamma mat. Wallenbergare, mos och ärtor.. Grabbarna leker och jag är bara så lat! Lilla pyret i magen dundrar på så jag njuter av stunden, mysigt!
Blir inte många knop till ikväll, förutom att jag tänker ta disken och en dusch innan natten.

1 kommentar:

Lina sa...

åh maxi!! :D