6 mars 2013

Trodde aldrig jag skulle skriva det..

Men jag har faktiskt en bok.. Man kan nog kalla det dagbok. Känner mig som tio år igen! Skillnaden är väl att jag inte skriver vem jag dansade tryckare med på senaste discot, vem jag var "ihop" med ena dagen och hatade den andra och inte heller vem man fick ett famntag eller kyss av när vi lekte ryska posten. Sånt som var så allvarligt då, nu skriver jag om sånt som är så allvarligt nu. I den skriver jag precis vad jag känner, vilket man gärna hymlar med på en blogg. Kommer förmodligen bli lika fantastiskt att hitta det om 10-11 år som det vat att hitta de gamla dagböckerna.
Men jag tror att det är nyttigt att jag skriver av mig, om så än för mig själv. Jag är en skriv eller pratmänniska men känner väl att det inte känns rätt att prata med någon, därför får pennan ta till.
Dessutom så är det ju sällan man skriver med penna efter att man slutade skolan.
Summan? Jag är glad över att jag skriver!
Från det ena till det andra så har jag sökt två jobb, den ena får jag nog släppa taget om på en gång men det andra är tp och det får vi väl se..
Det ska bli skönt att få åka "hem" lite, ta udden av det jobbiga.
Ska jobba nästa helg och även helgen därpå så det känns skönt.
Nu ska jag fortsätta min lediga dag med att ligga på soffan, i morgonrock trots att kl är ca 10:40, och kolla på Hissen. Ända till klockan två!

Inga kommentarer: