9 mars 2013

När det blir tyst..

Ja, jag älskar att få vara ifred en stund. Men bara då jag känner att det är behagligt.
När det varit lugnt en längre stund, playavsnitten är tittade på och jag bara sitter i tystnaden så börjar jag tänka så förbannat mycket. På dåtid, nutid och framtid..
Ungefär som att jag inte funderat på tusen år för tankarna far omkring som flugor i skallen på mig.
Man behöver rensa ibland men ur såna här stunder kommer det inte mycket vettigt.
För här sitter man med flugtankarna till spraket från brasan och är ändå så tömd på känslor, för sekunden.
När barnen vaknat från sin sovstund och det är full rulle så kommer jag säkert längta tillbaka hit, till flugtankarna. Allt blir ju så skimrande rosa när man tänker tillbaka, fast nu ville jag skriva ner tanken: Det är inte alls så härligt att få det alldeles tyst.
Det är tur att jag snart har barnprat i hela skallen igen! 

Inga kommentarer: