15 mars 2013

Lång fredag..

Ja, väldigt lång. Blev uppringd igår och fick frågan om att jobba på förskola idag. Samma förskola som grabbarnas fast en annan avdelning, men de brukar vara ute på gården samtidigt. Kanske tur att grabbarna inte var där idag så slapp de vara förvirrade när mamma helt plötsligt dyker upp på dagis ;)
Sen hade jag ett party inbokat, grabbparty, och det var riktigt roligt även fast det var med bekanta ansikten. Har precis gjort det sista men givetvis så fick jag något ryck att jag skulle ha potatis och morötter i ugn så jag får vackert vänta.. Ge kroppen vad den vill ha, eller inte. Hade lite kris innan jag skulle iväg på partyt, kläddilemmat i (nästan) mitten av graviditeten. Alltså, det syns ju att jag är gravid men klär man sig i lite pluffsiga kläder så ser man bara tjock ut. Jag har aldrig tyckt om den känslan och gör det inte nu heller, så därför försöker jag klä mig i "smickrande" (HAHA!) kläder.
Ska snart krypa ner i sängen medans min kära sambo är förvisad till soffan/gästrummet inatt eftersom han är på äventyr. Så inatt får pojkarna och jag dela på sängen, och det är ju helt underbart!
Våran lilleskutt i magen har gjort massor av akrobatiska konster idag (har i alla fall känts så)
Det känns som sagt ganska väl nu, men det är ju säkert för att man vågar ta in att det är ett litet liv där inne.
Först ska jag i med lite mat i magen och sen hoppa i säng, bara för att det är lördag imorgon betyder inte att grabbarna sover längre än till kl sex ;)