15 feb. 2013

Är det ledigt så är det..

Och då ska det klivas upp klockan 06:15.. Har jobbat både onsdag och torsdag, blev inringd på onsdag morgon och sen passade de på och frågade om jag kunde ta torsdagen också. GIVET! Hade öppning så jag hade ställt klockan på 05:00.. Men 04:50 så skrek min mage av hunger och jag visste att det fanns väärldens bästa frukost som väntade på mig i kylen. (Finn crisp, creme cheese, naturell yoghurt och Kvantums plockmüsli) Då är det inga problem att skynda sig ur sängen. Men det gick bra igår, i onsdags försvann inte huvudvärken förns jag gick och la mig egentligen. Igår såg jag till att hålla igång magen hela dagen och då gick det bra, såg till att dricka ordentligt med vatten också, är så förbannat dålig på det!
Åter till i morse så klev vi väl upp typ kvart i sju - sju och gled ner i soffan med lite frukost. Tittade på "Mia på Grötö" och sen kände jag hur rastlösheten dök upp, sådär grov och rivande som nästan gör ont. Så jag slog upp datan (fått en bärbar av min pappa och sålt den stationära) och sitter med lite Spotify och ja.. gör egentligen inte så mycket nu heller. Grabbarna har varit uppe och röjt med Toffe som sover, haahaa. Jag hörde hur det dundrade och knackade lite uppifrån men jag sitter ju så himla bra nu. Leon kom ner till mig och ville spela "pippiiinpåågeln", alltså Angry Birds, som de precis har upptäckt. Han får däremot sitta bredvid mig för att undvika någon mer "e-dating".
Tycker det är så skönt att få lite jobbtimmar men ändå ha dagar då det är lite lugnare, vet ju inte riktigt när det blir jobb men de ringer i alla fall inte och väcker mig klockan sju på morgnarna! Däremot ska jag jobba lite för Himmelriket nästa helg, både fredag och lördag. Det känns skönt och roligt med lite variation!

Men jag är fortfarande sådär sprickfärdig med hemligheter som jag bara vill lätta på, men lite till får ni vänta! Jag som brukar vara så jävla otålig känner mig ändå riktigt bestämd för en gångs skull.

Vissa dagar känner jag hur skönt allt känns, igår var jag glad och nöjd och sjöng i bilen på väg till jobbet klockan tio över sex på morgonen. Idag är jag bara rastlös, ska dock in till stan och Miroi klockan två så något är ju planerat. Hade hoppats på att få jobba lite för Himmelriket den här helgen också men tyvärr blev det inte så.

Jag ska väl göra någon nytta nu i alla fall, eller gå in på tradera och kika en sväng. Se men inte köpa, det går faktiskt i mitt fall ;)

Inga kommentarer: