25 okt. 2012

Vill ha snö!

Jo faktiskt så önskar jag att det kunde komma snö.
-2,4 grader ute nu men det är så tråkigt ute!! Om det kom lite snö hade vi kunnat busa i den, är väl jag som längtar efter det mest.
Var på af igår så nästa vecka ska jag med till Bollnäs och kolla in Folkhögskolan o kanske läsa in gymnasiet. Helt okej för min del, det ger mig lite mer tid till att fundera på vad jag vill göra samtidigt som jag får ihop de sista 200 poängen.
Börjar 5e november i så fall, det är ju väldigt snart!
Men det känns bra, kanske kan livet få en mening igen. Inte för att det är så illa men efter sjukskrivningen känner jag mig verkligen menlös. Jag klarade inte av det som många andra klarar av, vardagen och jobbet kombinerat. Därför slutade det inte ett dugg bra på mitt vikariat.
Jag skämdes och skäms alltför mycket än så länge.
Det är ungefär så jag fungerar, bara smiter när jag håller på att gå sönder och sen skäms jag för mycket för att erkänna det.
Men nu har jag en ny chans, nu ska jag göra allt jag kan för att det ska bli bra!
Sitter med en kaffe framför brasan och tittar på Greys, grabbarna leker och busar så det är en skön morgon.
Klockan åtta vaknade jag av att Leon kissat igenom blöja och pyjamas, strax därefter vaknade Noel så jag drog ur lakanet och sen fick de faktiskt nya pyjamasar på sig, och ett par goa mockasiner, så gick vi ner för att mysa.
Träningen känns underbar, vilodag igår men idag är det axlar på schemat.
Känner egentligen att jag vill köra 6 dagar i veckan men jag kör på 5 egentligen för att jag har alla muskelgrupper på de fem dagarna. En grupp i taget.
Nu ska jag fortsätta med mitt kaffe, 2,40 min kvar av fastan!

Inga kommentarer: