10 okt. 2012

Periodisk fasta.

Fastar i 16 timmar och äter under 8.
Mellan 12-20 har jag mat o mellan 20-12 fastar jag.
Ännu en provgrej med träning o mat och jag ser nog det positiva att man inte får i sig lika mycket kalorier. Man hinner helt enkelt inte äta lika mycket under åtta timmar.
När fastan är igång så är det kaffe (utan mjölk), vatten, bca dricker jag på morgonen.
Folk pratar om att kroppen går på svält men INTE på bara 16 timmar!
Finns mycket bra info om man googlar också :)
Har sett riktigt bra effekter med fastan, dricker ju jäkligt mycket vatten och nu har jag dragit igång med kreatin och ripped pro. Men det känns bra och så länge det känns bra så tänker jag köra! :)
So far så har jag inte tränat på fastande mage utan kör dagens största mål med mest kolhydrater på kvällen. Sen drar jag en proteindrink strax innan 20, proteinet gör mig mätt och det behövs inför natten.

Inga kommentarer: