10 aug. 2012

Mig själv om någon..

Fick mig en tankeställare igår, känner inte att jag behöver gå in på närmare detaljer, men jag känner att det är nu eller aldrig.
Min kropp ska bära mig för resten av mitt liv (minst 50 år till) och hitills har jag behandlat den som skit. Jag har varit då och då, stenhårt eller jävligt slappt.. Jag är bättre än så, min kropp betyder mer än så!
Min kropp är mitt verktyg och när skalet inte mår bra så mår inte innanmätet bra.
I september hoppar jag på Fitnessfighten för att kicka igång med, framför allt, maten. Känner att jag går på tomgång men i och med ff så har jag chansen att fortsätta på samma bana sen.
Jag är värd att må bra, och kämpar jag och tar hand om mig själv så är jag också värd en snygg och vältränad kropp!!

Det är svårt att förklara för någon som inte känner det, men att vara konstant hungrig är så jävla surt.
Och eftersom jag är hungrig så vet jag att något är fel!

Som sagt, det är nu eller aldrig!!

Inga kommentarer: