13 juni 2012

Hyllar..

Står och väntar på att maten ska bli klar, blir lax och fullkorns bulgur idag (nya favoriten) och står och tänker på att jag glömmer hylla människor i min närhet..
Tänker hylla min vän idag, känner (och säger ibland) att det är som ett kärleksförhållande.. Är inte lagd åt det hållet men skulle likväl kunna leva med den här människan.. Jag vet hur märkligt det här kan låta!
En människa som lyssnar på mitt ältande, som får ta mycket av mina jobbiga tankar och som får höra samma saker om och om igen. Och jag skäms men hon bär upp mig och lyssnar tålmodigt istället för att be mig hålla käften. Det känns som att hon skulle behöva göra det ibland!
Någon som peppar på mig, som känner MIG! Någon som vet hur jag tänker och känner, någon som vet vad jag egentligen behöver.
Tack för att du orkar vara min icke-sexuella andra hälft, och tack för att jag ser kärlek i dina ögon när du tittar på mina barn!
Man glömmer tacka men jag hoppas att du tar med dig de här orden vad vi än går igenom och vad som än händer..
Jag älskar dig, Paulina!

Inga kommentarer: