20 apr. 2012

Tänkte passa på..

Har ju min nya telefon men jag kände för att göra ett litet inlägg om en "aktuell" sak. Ingen har väl undgått rättegången mot Breivik, inte heller jag såklart.
Man läser om denna.. Varelse, och undrar om det är sant. Jag kan inte för mitt liv föreställa mig skräcken i ett barns ögon när det springer från en människa med skjutvapen. Någon som dödat dina vänner och nu står du på tur, vad du heter eller hur mycket du än bönar och ber så kommer han inte visa dig den nåden. Han lyssnar ju knappt på namnen som lästes upp, han såg mest uttråkad ut.
Jag uttrycker mig ofta med ordet "psyksjuk" när det gäller honom men trots att det är uppenbart att något är fel så tror inte jag att han är psykiskt sjuk. Han är snuskigt "smart" (observera att det inte är en komplimang!!) och han är grymt medveten om verkligheten.

Men att det fanns människor med ett hjärta av stål, det visste vi ju sen innan t ex Hitler. Man har bara så svårt att förstå..

Inga kommentarer: