9 feb. 2012

Denna kyla..

Fy, ja!
För ett tag sen så köpte jag en hårfärg till mamma som hon tyckte var alldeles för mörk (roasted cinnamon) så igår efter träningen så slängde jag i den i håret.. Lite för sent minns jag att Toffe stängt av pannan eftersom den skulle sotas. Panna av = knappt något varmvatten....
Så när färgen skulle sköljas ur (dessutom stank jag ju svett också!) så fanns det inget varmvatten, jag trodde nästan att jag skulle bli förlamad av kylan i bakhuvudet. Så idag har jag tagit två promenader i några minus och hemma känns det kanonkallt bara för att det ser så kallt ut ute MEN idag är pannan igång och det finns varmvatten så jag ska hoppa in i en varm, varm dusch och sen masa på mig myskläder och spendera kvällen i soffan under täcket. Bättre än så blir det väl inte?? Grabbarna har ju helg nu dessutom så något måste vi hitta på fredag, lördag och söndag. Och jag som känner mig så sjukt trött! Men det kanske går över :)
Träningen kommer ju bli lagd på kvällarna så det blir väl energikickar då.

Och till något helt annat så hade vi en resårmadrass över och som jag egentligen tänkte slänga, men en natt när Leon krånglade som värst så tog Toffe fram madrassen och la på vardagsrumsgolvet men jag ville iiinte ha den kvar där på dagarna. Dessutom hade jag inget tyg att klä den i..
Men så hittade jag lite barngardiner (!) som jag krånglade (!!) ihop med hjälp av Toffe. Om det blev tjafs och bråk? Yes! Vi har olika sätt att göra saker på, och då kan det ganska ofta bli så.. Till och med om vi inte gör något. Konstigt!
Men tillbaka till madrassen så fick den ligga kvar under tvn i vardagsrummet och än så länge så tar vi våra kuddar från sängen och myser till det med, men jag tänkte införskaffa lite mysiga kuddar som får ligga där.
Enda problemet är väl att killarna kör Bobbycar-race på den..

Så kom den madrassen till användning i alla fall.. Nästa plan är att hitta en 'växa-säng' till och göra nya försök med grabbarna i eget rumt.. Jag oooorkar inte mer! Eller jo, det gör jag men jag vill inte ha sånt här krångel på nätterna.. De kanske får lite lugn och ro om de får sova i eget rum. Vi får väl se.

Nu kommer Toffe förhoppningsvis in från garaget snart så jag kan kila in i duschen.




Inga kommentarer: