15 jan. 2012

Oj oj

Jaha, somnade lite väl sent i natt.. Men kvart över sju var det uppstigning. "bil, biiil" och så ska de ut i vardagsrummet. Så jag släpar min icke användbara hjärna ut till soffan så att de får titta på Bilar 2.. Igen, igen och igen. Den är ju riktigt bra, eller? Börjar bli tveksam, och dessutom undrar jag vad som hänt i tv-världen. Har den börjat styras av robotar?
Och jo, jag är lite ironisk för er som inte orkade förstå det.
Den här filmen har vi alltså tittat på nästan dygnet runt. Så nu börjar man nästan se små aliengubbar i bakgrunden. Jag skrattade åt barnens kusin när han ville titta på Teletubies (?) Om och om igen.. Mitt skratt har verkligen fastnat i halsen för nu vet man precis var filmen är bara av att stå i köket och höra ljudet.
Men de är ganska lugna när de tittar på den, och då kan man ju passa på att halvsova lite på soffan.

Förresten så har jag starka, starka misstankar om att Noel börjat stamma. Jag tänker att om jag till och med reagerat på det så kan det inte bara vart en tillfällighet. Det låter som att han har svårt att få fram vissa ord och han fastnar på första bokstaven. Ta sig en pratstund med bvc och höra vad de tycker.

"labil" kommer Noel och säger nu.. Lastbil, alltså. Varför är jag inte förvånad? Blir det en truckerfamilj det här? Återstår att se om mamman blir en del av det också.
Långt inlägg såhär på morgonen, jag kanske inte är så urblåst i skallen ändå.  

2 kommentarer:

Sandrah - snart trebarnsmamma sa...

Jag tror inte det är någon fara med hans stamning om han nu stammar.. Vilde stammade också ganska mycket ett tag, men det har gått över nu :) Är nog att de vill säga så mycket men får inte fram det tillräckligt fort liksom.

Mickis sa...

Jag tror inte heller det är nån fara, Theo "stammar" också ofta, mest när han är ivrig och ska prata fort, eller när han inte får fram orden bara :)