4 dec. 2011

Igen och igen..

Sitter med en stor klump i magen igen.. Inte för kropp och mat denna gång utan för jobbet. En riktigt ond klump som hela tiden påminner mig om att det är 9,25 timmar att jobba imorgon. Det känns inte ett dugg bra och jag blir illamående bara jag tänker på det.
Det är inte det att jag vill gå hemma eller vara darbetslös, men jag vill ha ett jobb som jag mår bra på. Så att det verkligen känns att man gör något man tycker om, att man känner lycka över vad man gör. Det gör jag inte, jag går på toa ofta under arbetspassen bara för att andas bort tårarna.
Nu har jag provat, det passade inte mig. Nu vet jag!  Men det gör det inte lättare att åka dit.
Det är klart att det finns nackdelar med alla jobb, men det bra ska uppväga det.
Jobbet påverkar ju så mycket, hela mitt liv. Och att inte orka med mina barn eller vårt hem tar på mig känslomässig. Att inte orka prata med Toffe med normalt tonläge utan alltid vara arg är inte okej. Det dröjer nog innan man hittar något som känns 99,9 procent, men det måste i alla fall vara högre än 20!
Vilka tråkiga psykologiska inlägg jag gör numer!

Sitter i alla fall med lilla Noel i soffan och zappar lite, haha.
Efter de somnat så ska jag plocka lite och sedan hoppa i säng.. Trots allt så måste jag ladda för 9,25 timmar på jobbet.......


1 kommentar:

Sandrah - mamma till Devin & Vilde och bebis på väg sa...

Därför du ska med mig idag ju så du får något som är roligt att tänka på istället :)