20 sep. 2011

Tisdag!

Dagen började klockan sex, kottarna var kanonpigga och jag hade inget val annat än att kliva upp ;) gnatade på Toffe till halv åtta att han skulle kliva upp. Klockan åtta tog jag den fula röda bilen och gasade till Karlskoga för att stiga in i Transcoms reception. Känner mig mer taggad än någonsin att få börja jobba och jag hoppas att jag får möjligheten på Transcom, alla har sagt att det bara är 'strunt'. MEN det jag mötte idag var seriöst, och det är en bra jobbmöjlighet för någon som mig.
Några tankar från min hjärna i alla fall, sen vad andra tycker vet jag inte.

Kom hem från Karlskoga och lagade lite mat, och la mig sen på sängen med huvudvärken från helvetet. Somnade tills jag vaknade av en galen Toffe som verkade tro att jag dött för att jag inte svarade i telefon. Åkte sen till dagis för att hämta mina små älsklingar som jag för en gångs skull inte lämnat på morgonen.
Ville inte åka hem så jag åkte till mammas jobb och hälsade på, hon åkte sen med oss så vi åkte och tog en kaffe på Kafeterian (vilket är ett av de härligaste ställena jag varit på) men grabbarnas humör tröt så vi fick åka därifrån. Släppte av mamma, men ville fortfarande inte åka hem så jag försökte ragga upp vägglyktor, till värmeljus, på loppis men det finns inget stort utbud av det så ikväll ska jag sätta mig med Ikea-katalogen. Ska även pyssla med framkallning av kort, det ser jag inte fram emot för det är grymt mycket kort!

Nu är det dags att på allvar få grabbarna att sova. Trevlig kväll!

2 kommentarer:

amanda sa...

Transcom passar faktiskt vissa skitbra! :) Tror jag hade trivts bättre där om jag hade börjat idag och när jag inte var fast med mitt ex.. haha hoppas du får det iaf! miss u

Sandrah - mamma till Devin & Vilde och bebis på väg sa...

Transcom är iaf ett jobb även om man typ vill dö efter att man jobbat där i mer än 6 mån :P