4 sep. 2011

Söndag..

Ja, i morse vaknade jag av en helt hysterisk Leon. Han lugnade sig knappt förns vi kommit ner. Jag har käkat frulle och sitter just nu och dricker kaffe, kanske lite WordFeud med Toffe ;)

Idag är det hemfärd som gäller, jag vet att det är tråkigt för Toffe. Eller ja, det är tråkigt för mig också såklart! Vi ska packa släpkärra och bil full med kartonger och annat som ska med. Jag ska ta de 20 timmar, måndag till torsdag, till att städa ur garaget och plocka in vårt porslin från lägenheten. Får jag bara göra det här själv så ska det nog gå bra. Vet att jag är jääkligt effektiv, kanske har jag fått det av min mor :))

Det har hänt massor med grabbarna.. Känner att jag är lite dålig på att skriva om deras framsteg. Igår när jag skulle skynda mig bort på Ica för att köpa frukost så stod Toffe med Leon i hallen och vi vinkade. Då sträcker han sig ut mot min famn och så vinkar han åt Toffe, hahaha! Jag kan väl säga att han fick följa med och handla.

Otroligt nog så har de tre kusinerna lekt tillsammans sen onsdags förmiddag och igår kväll hände första 'bitningen'. Noel tog sig en tugga av sin kusin.. SUCK!! Det var i alla fall en bra kväll och vi åt gott.
Jag provar nya saker för att orka LCHF, igår blev det ostchips (smält ost bara).
Eller orka LCHF.. Det handlar mer om att mota bort sockersuget.. Igår höll jag i en godis och det slutade med att jag la tillbaka den i skålen.
Nu gäller det!! Kunde jag sluta röka så kan jag sluta med godis också. Det finns så mycket annat lchf-gott man kan äta. Hallon och grädde är ju sååå gott!
Dessutom är lchf-maten långt godare än 'vanlig' mat. Feta såser, creme fraiche och så mycket mer. Dags att ragga recept nu så jag har god mat att se fram emot varje dag.

Men nu har jag skrivit av mig lite i alla fall, nästa inlägg kommer nog när vi sitter i bilen.

1 kommentar:

Sandrah - mamma till Devin & Vilde sa...

http://www.lchfrecept.com är en bra sida men det vet du säkert redan :) Du kan ju kolla bilden i min blogg när en av dina söta söner bet min lilla Vilde i armen :p