11 sep. 2011

Jag förändras..

Det gör jag verkligen.. För varje dag tar jag ett steg i rätt riktning. Säger det förut och jag säger det igen, trots att jag hatar min mage och mina bröst så är jag så förbannat stolt över mig själv!!
Från att känt sånt grovt hat mot mig själv konstant så har jag bara några såna stunder ibland och resten av tiden så står jag ut numer. Det är inte så att jag älskar mig själv, men jag är så stolt över att jag äntligen tog tag i min övervikt!!
Trots att magen stör mig många av dygnets timmar så gör inte längre resten av kroppen det så mycket.
Men jag hoppas av hela mitt hjärta att jag kommer kunna gå i bikini nästa sommar, eller i alla fall sommaren 2013. Eller lätta klänningar som inte behöver vara stora nog över magen. ÅHHH vad jag längtar!
Jag vet att mina inlägg ibland är motsägelsefulla för i nästa stund kan jag skriva att jag hatar hela min kroppoch att det känns som att jag står still, men jag skriver det jag känner för stunden och det gäller även svaga stunder. Men det är ju en av de främsta anledningarna till att jag bloggar, för att kunna gå tillbaka själv och se att det inte alls är så dumt hela tiden. Att jag har gjort stora framsteg både kroppsligt och mentalt.


Men nu är det nog snart dags att sätta sig framför Idol och sedan programmen på Discovery om 11 september 2001. Dagens datum har nog inte undgått någon, och ikväll tänder jag ett ljus.
Oooch det är nog dags för en dusch ikväll.. I don't smell good, tur att det inte finns lukttelefoner. Charmigt, va? Ha ha haa

2 kommentarer:

Sandrah - mamma till Devin & Vilde sa...

Härligt att du kommit en bit på vägen och kan känna dig stolt över dig själv och må bra! Magen kommer ju bli fin så småningom den också :) Önskar jag kan känna sådär ibland också och inte bara avsky till mig själv.. men jag hoppas jag kommer dit där du är någon dag jag också!

Marie - Från en prematurmammas hjärta- sa...

Såå otroligt härligt att du känner så! Du ska verkligen vara stolt!!!