25 juli 2011

Sånt man helst inte pratar om..

Det finns vissa saker man inte är speciellt stolt över. Jag rökte ju innan jag blev gravid, men samma dag jag fick reda på det så tvärslutade jag och höll givetvis upp under hela graviditeten. MEN efter grabbarna kommit (vet inte hur långt efter det var) så var det svårt att låta bli eftersom alla runt omkring mig rökte. Vänner, sambo och familj.
Jag har en teori om varför jag är ganska dålig nu, jag är inne på min femte rökfria dag och det känns så skönt. Men jag tror att kroppen går på avgiftning, att den liksom protesterar mot att den inte får nikotin. Jag hatar rökning egentligen, man luktar äckligt som tusan.
Jag känner inget sug alls och jag hoppas verkligen att det kan hålla i sig nu.
Att man röker är inget att vara stolt över, och att jag började igen var verkligen ett stort misstag men NU kör vi och jag ska göra ALLT för att inte trilla dit igen.
Jag har en hemsk hosta, jag svettas som en gris och huvudvärk. Men det kommer vara värt det!

Inga kommentarer: