5 juli 2011

Fullt ös!

Ja, igår orkade jag inte blogga.. Eller jag kommer inte ihåg om jag gjorde det. Var i alla fall till Maxi för att handla frukost vid tolv. Eftersom vi vart bortresta och jag glömde rensa kyl och skafferi innan vi åkte så mötte maten oss i dörren, typ. Det var inte mycket ätbart kvar efter det så handling av frukost fick det bli, och sedan sov grabbarna mellan tolv och tre och då passade jag på att äta i lugn och ro och även slumra lite jag också :) De fick sedan mat och jag gick ut på promenad, ringvägen runt, och sedan så gick älskling och jag till Maxi för att göra en lite större handling för resten av månaden. Kom hem och började packa in i kyl, frys och skafferi. Anna, Amanda och Fia kom hit så jag bjöd dem på mat. Biffar, makaroner och gräddsås.. För mig fick det bli biffar och coleslaw :) Gjorde biffarna på fiberhusk och ägg, funkade perfekt :)
Vid halv nio kom Paulina så efter att grabbarna fått välling satte jag dem i vagnen för en kvällspromenad och när vi kom hem ungefär 1 timme senare så somnade pojkarna jättefort efter lite kramar och mys i soffan.
Älskling och jag duschade, åt jordgubbar och myste i soffan en stund innan jag agerade glädjedödare och somnade ;)

Vet inte om jag skrev fel när jag skulle skriva om Anna Janssons nyaste bok, Alkemins eviga eld heter den, så om jag skrev fel så får ni rättningen här :)
Såg att Camilla Läckberg är på g ut med en ny bok, Änglamakerskan. Det ska bli förbannat spännande!!!
Nya talboken som ska in i mobilen är i allafall Åsa Larsson - Till dess din vrede upphör, vi får väl se om den är bra :)

För övrigt så sov grabbarna till tio idag, efter välling vid halv åtta tvingade jag dem att somna om. Det är inte bara dåligt med att de är vakna lite längre ibland inte ;)
Just nu ska jag i alla fall diska och sådär så jag kan laga och äta frukost. Idag blir det nog äggröra, keso och coleslaw.

Förövrigt så har Noel blivit en hejare på att gå, ibland nästan springer han fram. Både han och Leon har blivit så otroligt duktiga! Leon går nästan lika mycket som Noel och det är så underbart att se hur stora våra små killar håller på att bli!
Första orden blev 'mamma' och 'titta', även 'tidde' (kisse) fast det hittills bara varit den dagen. Våra små pojkar är helt gudomliga!!

Inga kommentarer: