27 maj 2011

Fredag..

Och idag har vi inga planer.. Tänkte egentligen åka till Karlstad, men någon glömde lämna bilen hemma så vi blir också hemma idag, hehe.
Men Leon var vaken sent igår, närmare bestämt till elva, så i morse sov han till elva. Det måste vara rekord!! Han vaknade givetvis för välling vid halv åtta, ny blöja vid halv nio ( den var snuskigt överfull, anteckna nu!!) och sen sov han till halv elva. Jag passade på att tvinga Noel somna om så vi fick oss rejält med sömn, alla tre :)
Har ett par byxor på mig som jag kunde ha innan graviditeten, och de är för stora i midjan! Det är väl ändå good feeling! Jag vet dock att de kan bli så när man använt dem, innan tvätt. MEN så var de ju också innan, så det är ju skönt. Hade även en tröja på mig i förrgår som hängde som tusan, den har suttit tight för någon månad sen. Ungefär två månader sen ;)
Så på så vis märker jag ju att jag minskat, men nu har jag en utmaning kvar!! Ett par leggings jag köpte för snart ett år sen, som var mina "komma-i-byxor", och bara jag vågar så ska jag prova dem och så får vi väl se hur mycket mer jag har kvar.

Just nu är det i alla fall frukost som gäller, coleslaw, keso och två stekta ägg. Precis samma som det varit senaste veckan, kanske längre än så. Det är riktigt gott, och för mig handlar det mest om att bli mätt så det spelar ingen roll att jag ätit samma sak så länge. Jaja, lite bokläsning och sen måste jag ta tag i städningen.. Just idag har jag verkligen INGEN lust, men suck it up så kör vi i alla fall :)

Bok just nu : Mari Jungsdtedt - Den mörka ängeln

Inga kommentarer: