31 maj 2011

En klok vän!

Vi pratar ganska ofta om mina mått, kroppen alltså, och igår frågade hon när jag kommer sluta minska.. Och jag svarade att jag kommer minska så mycket jag bara kan, men jag tror inte att jag någonsin kommer bli nöjd. Min smarta vän har sagt förut att det är viktigt att veta att man aldrig kommer bli nöjd, och det är ju så sant.
Man strävar ju efter ett mål man inte kan nå. Och jag har insett att jag aldrig kommer bli nöjd, men jag kommer bli mer bekväm i mig själv. Samma sak gäller andra delar, igår färgade jag håret. För tusende gången typ! Jag trivs ju allra bäst i mörkt hår och jag vet inte varför jag krånglar så hela, hela tiden. Nu är jag i alla fall mörk med rött i, eller är det rött med mörkt i? Vem vet!
Apropå att vara mer bekväm, jag fick ett 'riktig' bevis på måttminskningen.. Mina kläder börjar bli för stora och hängiga, DET känns bra!
Får se om någon av mina vänner vill hitta på något idag.. Just nu ska jag bara njuta av grabbarna som somnat hos mig i soffan, läsa lite.

Inga kommentarer: