9 mars 2011

DET ÄR INTE KUL!

OBS! Gnällinlägg, är du känslig så kan du sluta läsa nu!

Vaknade på ett helt okej humör, inte lika farligt som annars eftersom det varit en relativt lugn natt.
Kommer upp, ut i vardagsrummet.. Ser förjävligt ut!
Kommer ut i köket, ser förjävligt ut!
ÖVERALLT SER DET FÖRJÄVLIGT UT!
Och det som slår mig, och gör mig rätt så arg är att jag kommer få städa ALLT det här själv. Det är jag som ska stå och knäskura köket i golvet för att få bort minsta lilla färgfläck, jag som ska ta helvetets disken från igår, jag som ska plocka i alla leksaker i lådan, jag som ska spackla, slipa och måla klart resterande luckor. Det är jag som ska ta bort all papp därinne och få det snyggt igen. Jag ska bädda sängen, städa toan, tvätta all jävla tvätt. Se till att soppåsen inte är full.... Dammsuga golvhelvetet för att barnen inte ska kunna käka massa skit.
Jag vill fan säga upp mig ibland, för det är JAG som får göra ALL den här jävla skiten trots att det inte bara jag som är "grund" för det. Och ja, jag vet att Toffe jobbar men jag "jobbar" väl också. När fick jag sätta mig i soffan och HAN diskade eller plockade??
AAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!
Önskar att vi kunde gå ut och göra något, men jag orkar inte komma hem till all skit som ska göras, så det är ju bara att försöka ta tag i SKITEN någon gång.


Japp, nu har jag väl avreagerat mig lite. Nu ska jag äta min äggröra och dricka mitt kaffe.
Hoppas ni har en bra morgon!

1 kommentar:

mariana sa...

Du är inte ensam! Själv kliver jag upp halv 6 för att göra mig iordning + noomi. Sen ska jag hinna äta frukost för att sen gå en kilometer till dagiset och lämna henne, och försöka hinna med bussen till skolan som går kl 7, sen är jag i skolan fram till 4 å kommer inte hem förrän kl 5, då ska jag laga mat eller så äter vi hos svärmor för vi ska ändå hämta noomi där.. Väl hemma så ska jag börja diska och plocka undan en massa grejs. På onsdagar är jag ledig å de går åt till tvätt städ osv.. Så de är in princip ja som gör allt hemma oxå.. Killen sitter vid datorn och gör inget spec..